Chart Teknikal Analisa GBP/NZD dan AUD/USD

Selamat tengah hari dan selamat tahun baru,

Analisa teknikal pertama untuk tahun 2022 adalah analisa pair GBP/NZD dan juga AUD/USD. Ini adalah analisa swing buat kedua-dua pair tersebut.

AUD/USD

Untuk Pair AUD/USD saya menjangkakan penurunan untuk berlaku ketika ini pair AUD/USD sedang berada di downtrend jika melihat di time frame H4.

Zone pertama yang saya akan perhatikan adalah di harga 0.72137 – 0.72282, jika terdapat berlakunya ciri-ciri bearish di zone ini ianya mungkin potensi trade yang ok. Tapi sekiranya harga bergerak melebihi zone tersebut saya akan lihat riaksi market di zone kedua pula di 0.72548 – 0.72686, Saya akan fokus untuk mencari peluang sell di pair AUD/USD.

GBP/NZD

Di pair GBP/NZD pula saya akan lihat peluang bullish di pair ini.

Market sedang bergerak secara uptrend di pair GBP/NZD jadi zone pertama saya akan lihat adalah 1.99364 – 1.99140, sekiranya pasaran berjaya turun sampai ke zone ini dan berlakunya ciri-ciri bullish ia mungkin petanda bahawa level zone itu akan bertahan sebagai support.

Jika tiada sebarang ciri-ciri bullish yang berlaku di zone pertama dan harga bergerak turun melebihi zone itu, saya akan lihat riaksi market di zone kedua pula di harga 1.98624 – 1.98277, ini adalah 2 zone support yang berpontensi untuk bertahan.

Tapi apa-apa pun jangan lupa untuk menjaga risk management dan juga money management ketika trading.

Trading adalah satu risiko yang tinggi dan anda boleh kehilangan kesemua modal anda. Kesemua analaysis di sini adalah hanya pandanggan saya terhadap pasaran.

Segala Trade Yang Anda Ambil atau Lakukan Adalah Atas Faktor Risiko Anda Sendiri.


Dapatkan bonus $30 anda Sekarang !!!

Apa yang anda perlu buat hanyalah daftar akaun sebenar dan mengesahkannya.

Lihat Cara Untuk Claim Bonus $30 Anda.


Zul Khairul

Mula tahu tentang trading sejak tahun 2008 dan sejak itu minat terhadap market tidak pernah hilang hingga sekarang.

Tujuan saya tubuhkan website Wira Trader adalah untuk menjadikan ia satu tempat komuniti di mana orang ramai boleh belajar serta kongsi penggalaman & ilmu mereka tentang trading.

Leave a Reply